Danas, u srijedu 9. 4. 2025. u Osnovnoj školi „Behaudin Selmanović“ svečano je otvorena „Škola za piliće“, održan ogledno-ugledni čas i prezentiran projekat „Škola za piliće, čudo novog života“!
Svojim prisustvom, sam događaj, uveličali su predstavnici Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo, direktorica prof. Senada Salihović, Ajla Halilović, MA-Viši saradnik za IT, dr. Damir Mušanović – Viši saradnik za praćenje učeničkih postinuća, te predstavnica Ministarstva za odgoj i obrazovanje Fahira Kalajdžisalihović – pomoćnik ministra za predškolski i osnovni odgoj i obrazovanje.
Naime, realizacija projekta je počela početkom februara. Projekat je realizovan u IV-1 odjeljenju, a realizatori projekta su prof. razredne nastave Imamović Elvira i magistar biologije Zuko Minela.
Priroda je puna tajni, a jedna od najfascinantnijih, upravo je nastanak života. Među najzanimljivijim metodama i načinima dolaska na svijet nalazi se inkubacija jaja. Učiteljice zajedno sa učenicima su inkubirale jaja i izlegli piliće u školskim prostorijama.
Cilj ovog projekta bio je da se prouči jedno od najvećih čuda prirode, a to je preobrazba jajne ćelije unutar jajeta u pile, te testiranje uvjeta inkubacije kokošijih jaja i uspješnost izleganja pilića. Takođe, istraživanje je obuhvatilo praćenje i upoređivanje uslova inkubacije, kao što su optimalna temperatura i vlažnost, kako bi se analizirale razlike u procesu razvoja embriona.
Paralelno sa istraživanjem, učenici usvajaju znanja o peradima, domaćoj kokoši, načinu uzgoja, ishrani i načinu života istih, o životnom ciklusu kokoši, značaju kokošijih jaja i pilećeg mesa u ishrani čovjeka. Kroz radionice, a u korelaciji sa svim nastavnim predmetima se razvija kreativnost, podstiče na praktičan rad, u kojem će istraživati, eksperimentisati, oblikovati i artikulisati idejna rješenja. Aktivnosti omogućavaju učenicima da izraze vlastitu maštu, doživljaj sebe i svijeta koji ih okružuje. Radionice su imale za cilj njegovanje i podsticanje razvoja psihomotoričkog, afektivnog i kognitivnog područja, razvijanje sposobnosti posmatranja i logičkog mišljenja, gdje se kroz smišljene postupke kojim se omogućavaju proučavanja pojava u kontroliranim uvjetima, dolazi do zaključaka. Učenici su naučili tačno opažati, jasno opisivati, pravilno predstaviti i interpretirati viđeno. Kroz radionice, učenici su se relaksirali, razvijali koncentraciju i kreativno izražavali. Radionice su prožete razvijanjem ekološke svijesti i ljubavi prema životinjama i razvijanjem svijesti o brizi i njezi istih.
U skladu sa kurikularnom reformom, tokom dva mjeseca sa učenicima je realizovano interdisciplinarnih 27 aktivnosti iz predmeta Bosanski jezik i književnost, Matematike, Moje okoline, Muzičke kulture, Informatike, Likovne kulture, Tjelesnog i zdravstvenog odgoja i nauke.
Vođeni izrekom ”Znanje je veće kada se dijeli”, svoje znanje su podijelili sa učenicima iz 5 odjeljenja razredne nastave.
Pored toga što su učenici imali priliku vidjeti čudo novog života, voditeljice ovog projekta su kroz realizaciju učenicima dale krila za istraživanje, eksperimentisanje i stalno učenje.





